2017. április 15.
Oroszország, Moszkva
Újra hétvége, újra Forma-1! Ezzel a mondattal a fejemben
keltem ki az ágyból. Még az sem tudott letörni, hogy már nekem is spiccelnem
kellett edzésen. Először Natalie még csak óvatosan törögette a lábujjamat, majd
közölte, hogy pár nap múlva már nekem is rá kell állnom, addig csak spicceljek.
Hallottam már rosszabb dolgot is, nem rázott meg annyira. El sem hiszem. Egy
hét múlva már versenyzünk. Valahogy még nem jutott el a tudatomig, hogy szerdán
már repülünk is Kínába. Igazából nincs is mitől félnem, a csapat kűr kész van,
a rövidprogramnak csak az eleje hiányzik, és a nagyobb versenyeken nincs
kombinációs kűr, ezért nem is csináltuk egyelőre. A szólómnak valami parti
részt kell kitalálni, de a többi megvan. Az Ishchenko-Romashina duón nem sokat
változtattak. Hallottam az öltözőben egy olyan pletykát, hogy Natalia
visszavonul a Japan Open után. Elképzelhetőnek tartom, hiszen már huszonhét
éves. A szinkronúszás történetének egyik legnagyobb alakja nyugdíjba vonul.
Titkon viszont örültem neki. Így esélyem lesz az olimpiai keretbe bekerülni! Az
viszont jó kérdés, hogy ki fog duózni helyette. Nem hiszem, hogy bárkit is
Svetlana mellé raknak, inkább csinálnak egy újat. Mindegy is, ez már a jövő
zenéje. Először legyünk túl ezen a két
versenyen.
A tegnapi szabadedzést internetről követtem, mert nem
játszották a tévében. Mint kiderült, nem is lett volna értelme, mindenki
altatott. Komolyan, a Mercedes be sem fért az első ötbe. Semmilyen képet nem
kaptunk a valós erőviszonyokról, homály volt az egész. Szerencsére nem kell
hajnalban kelni, Bahrein ugyan abban az időzónában van, mint Oroszország. Kettőkor
kezdődik a harmadik szabadedzés, ami remélem, nem fullad unalomba. Komolyan, az
előző kettőn összesen annyi volt az érdekesség, hogy Bottas szárnya megint
leszakadt.
Miután hazaértem edzésről, bedőltem az ágyba, és pótoltam az
alváshiányt. Ritkán szoktam aludni napközben, de most valamiért jólesett. Mikor
felkeltem, már jócskán elmúlt ebédidő, ezért egy tál étellel a kezemben ültem
le Forma-1-et nézni. Nem hiszem, hogy most is olyan sok aktivitás lesz, előbb
néztem, harmincöt fok a levegő, és negyvenegy az aszfalt. Te jó ég, hogy lehet
kibírni? Én Ausztráliában, ha huszonöt fölé ment a mutató, már haldokoltam. Öt
perccel a kezdés előtt szépen-lassan mindenki elfoglalta a helyét. A zászlómat
direkt lent hagytam a kanapén. Erről jut eszembe, anya egyik nap itt járt, a
pulton hagyott egy üzenetet. Ne gondoljatok ilyen ,,hogy vagy?"
kérdésekre, csak említette, hogy ha kell versenyruhára pénz, vigyem el a
bankkártyáját. Szuper, mit ne mondjak. Azóta nem is láttam, teljesen
beletemetkezett a munkába. Csak tudnám,
hogy hogy tartják apával a kapcsolatot, ha ő meg Bahreinben van.
A zöld jelzésre felkaptam a fejem. Elsők között gurult ki a
pályára Sainz, Grosjean, Vettel és Vandoorne. A belga pilóta egészen biztos,
hogy aktív lesz ma, ha nem szól közbe a technika, hiszen tegnap nem sokat
tudott menni. Csatlakozott a kint körzőkhöz még Alonso a másik McLarennel, és
Magnussen is. A többség a boxban várakozik, sokan csak egy installációs kört
mentek. Öt perccel a kezdés után kimerészkedett az egyik Red Bull, mégpedig
Daniel, majd jött a másik is. Eddig hatnál több pilóta egyszerre nem volt még
kint a pályán, mindenki csak egy-egy kört ment. Az első idő Oconhoz fűződik,
majd őt követi Pérez a Force Indiával. A két Mercedes is kigurult tíz perc
után, közepes gumikon. A nagy meleg miatt nincs aktivitás, Hamilton visszament
a boxba, így csak hárman vannak a pályán. Sainz is visszatér, csökkent a
létszám. Stroll töri meg a csendet a Williamsszel, de az ideje édeskevés. Heten
vannak a pályán a huszonharmadik percben, Kvyat át is veszi a vezetést.
Mindjárt elérünk az edzés feléhez, és még a fél mezőny mért időt sem ment,
főleg a topcsapatok. Verstappen a harminchatodik percben villant a Red Bullal,
de kétlem, hogy ez lenne a maximum. Egyelőre mindegyik csapat rejtegeti az
erejét. A holland megpördült, de megfogta az autót. Grosjeannak ez nem
sikerült, eldobta a Haast. Piros zászlóval félbeszakították az edzést, de a
francia visszagurult a boxba, így két perc múlva újra szabad volt a pálya.
Tizenöt perccel a leintés előtt többen is kimerészkedtek. Ennek következtében
Raikkönen átvette a vezetést, és Vettel bejött a második helyre. A
negyvennyolcadik percben így néz ki a top tíz: Bottas, Raikkönen, Hülkenberg,
Verstappen, Massa, Vettel, Kvyat, Sainz, Vandoorne, Ocon. Feltűnt, hogy Daninek
még mindig nincs ideje. Sebaj, ez csak egy edzés, az esti időmérőm kell majd
villantani. Hamarosan az utolsó gyors körök következhetnek, igencsak felemás a
sorrend. Hamilton a kilencedik és a boxban áll, Ricciardo idő nélkül a
huszadik. Leintik a harmadik szabadedzést, amit Verstappen nyert meg Hamilton
és Vettel előtt. A top ötbe még Bottas és Raikkönen fért bele. Dani a végén még
ment egy mért kört, de csak a hetedik.
Az időmérő kezdetéig még volt két órám, addig a spiccemet
törögettem, de csak óvatosan. Figyeltem rá, hogy ne sérüljön a csont, csak az
izom nyúljon. Őszintén szólva, borzalmasan fájt ráállni, körülbelül egy hónap
kihagyás után. A szimmetria kedvéért a másik lábammal se foglalkoztam,
legalábbis, erre fogtam. Bár Natalie mindig azt mondja, hogy teljesen
egyformának kell lennie a testünk mindkét oldalának, és ezt én meg is fogadtam.
Hat órakor huppantam le a tévé elé. A kezdést lekéstem, de a
Q1 sosem tartogat izgalmakat a nagycsapatok számára, kivéve, ha elromlik
valami.
Az ötödik percben kapcsoltam be a tévét. A forgalom elég
nagy volt, csak négyen álltak a boxban. Folyamatosan változtak az
időeredmények, ritka pillanatok egyike, de mindenki kint van! A tizedik percben
Hamilton vezet, mögötte Verstappen és Vettel. Vége a Q1-nek, amit Lewis nyert
Verstappen és Raikkönen előtt. A nagycsapatok csak mentek egy kört, hogy
bebiztosítsák a helyüket, s már vissza is gurultak a boxba. Biztos vagyok
benne, hogy ez még nem a valós idő, be fognak menni 1:30 alá is, bőven. A
kiesők: Sainz, Vandoorne, Pérez, Ericsson, Magnussen. A Torro Rosso pilótája
nagy vesztes, abszolút legjobb első szektort ment. Sajnáltam Carlost, hiszen a
másodikban is nagyon gyors volt, de nem tudta befejezni a körét, mert leállt
alatta az autó. Minden autóra felkerült a szuper lágy abroncs. Lewis mellett
jelenik meg az első idő, mögötte lemaradva két századdal a csapattársa,
Valtteri. A két Ferrari csak utánuk következik, majd a Red Bullok. Alonso a
tizennegyedik helyen feladja, motorprobléma miatt. A Q2 végén a következő
versenyzők estek ki: Kvyat, Stroll, Wehrlein, Ocon, Alonso. Elkezdődött a Q3,
ahol végre a valós erőviszonyokat láthatjuk. Bottas, Verstappen és Ricciardo
egyből kigurult a pályára, majd egy perccel később már csak Hülkenberg,
Grosjean és
Palmer nem volt kint. Daniel ment időt legelőször, azonban Lewis
maga mögé utasítja. Túl erősnek tűnik a Mercedes, bár ez nekem például nem is
baj, nem szeretem a Ferrarit annyira, csak Sebastiant. Raikkönen szokásosan
panaszkodik… már unalmas. Lecsendesedett a pálya, egyedül Grosjean van kint.
Két perccel a vége előtt senki sincs a garázsban, jön a finálé! Tűkön ülve
néztem, ahogy lengetik a kockás zászlót. Micsoda meglepetés! Bottas megszerezte
élete első pole pozícióját. El sem hiszem. Lewis elrontotta az utolsó körét. A
Mercedes kisajátította az első sort. Viszont boldog voltam, hogy Dani rajtolhat
a negyedik helyről, Sebastian mellől! Az még pluszban rátett a kedvemre, hogy a
holland csak a hatodik lett. A top tíz: Bottas, Hamilton, Vettel, Ricciardo,
Raikkönen, Verstappen, Hülkenberg, Massa, Grosjean, Palmer. Jó volt látni,
ahogy Sebastian és Lewis gratulál Valtterinek, bár kétlem, hogy a sokadik után
is ilyen lelkesen fogják fogadni. Mindenesetre,
várom a holnapi futamot.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése